Scania R620 6x4 Highline
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Scania R620 6x4 Highline
Witam wszystkich.
Scania jest moim pierwszym autem RC. Do tej pory próbowałem sił sklejając 2 modele statyczne z Italieri.
Na pierwszy rzut oka był szok ile tutaj jest śrubek i części. Ale wszystko zaczęło się rozjaśniać w miarę studiowania instrukcji.
Jeszcze nie zdecydowałem co do koloru kabiny.
Póki co pryśnięte primerem, podkładem i czarnym matem plastikowe elementy ramy i przy okazji podłoga w części biura od unoszącego się pyłu. W weekend muszę to zmyć.
Scania na razie zostaje na kitowym silniku i będzie prawdopodobnie miała zablokowaną skrzynię.
Zastanawiam się nad dołożeniem MFC-03. I tak się skończy na MFC więc może już na tym etapie to zrobię aby później tego nie rozkręcać.
A oto kilka fotek
pryśnięte podkładem (najpierw primer)
oraz czarnym matem
A tak po wstępnym montażu.
Dzisiaj zauważyłem że nie zamontowałem poprzeczki od serwa skrzyni biegów.
Serwa co prawda na razie nie będzie ale poprzeczkę zamontuję bo później będzie dużo rozkręcania
Scania jest moim pierwszym autem RC. Do tej pory próbowałem sił sklejając 2 modele statyczne z Italieri.
Na pierwszy rzut oka był szok ile tutaj jest śrubek i części. Ale wszystko zaczęło się rozjaśniać w miarę studiowania instrukcji.
Jeszcze nie zdecydowałem co do koloru kabiny.
Póki co pryśnięte primerem, podkładem i czarnym matem plastikowe elementy ramy i przy okazji podłoga w części biura od unoszącego się pyłu. W weekend muszę to zmyć.
Scania na razie zostaje na kitowym silniku i będzie prawdopodobnie miała zablokowaną skrzynię.
Zastanawiam się nad dołożeniem MFC-03. I tak się skończy na MFC więc może już na tym etapie to zrobię aby później tego nie rozkręcać.
A oto kilka fotek
pryśnięte podkładem (najpierw primer)
oraz czarnym matem
A tak po wstępnym montażu.
Dzisiaj zauważyłem że nie zamontowałem poprzeczki od serwa skrzyni biegów.
Serwa co prawda na razie nie będzie ale poprzeczkę zamontuję bo później będzie dużo rozkręcania
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- popiur
- Kierowca
- Posty: 843
- Rejestracja: 05 sty 2016, 20:35
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Scania R620 6x4 Highline
Prace poszły tylko delikatnie do przodu.
Pomalowane i złożone podwozie oraz uzbrojone w pakiet, regulator, odbiornik i serwa.
Wrażenia po pierwszym testowym uruchomieniu - nie tego się spodziewałem
1- nie wiem czy to wina silnika (KIT-owy) czy regulatora ale sterowanie prędkością mało precyzyjne. Auto niby może delikatnie ruszyć ale dość mocno przyśpiesza (na najniższym biegu) co utrudnia manewry. Może kwestia pobawienia się z ustawieniami w aparaturze
regiel jest ten:
https://allegro.pl/regulator-szczotkowy ... 18424.html
Fajny bo mały i pasuje ładnie, jedynie do zmiany będzie przełącznik bo ten jest za mały i ma boczne mocowanie a nie od góry.
Jeśli macie możliwość podesłania linka do właściwego przełącznika pasującego montażem to poproszę.
2- zmiana biegów - serwo w 2 skrajnych położeniach bzyczy bo ma za duże obciążenie.
I tak zablokuję skrzynię na najniższym biegu więc powinno być OK.
Smaru do skrzyni biegów który jest w zestawie i tak by nie wystarczyło więc posmarowałem tylko wałki i plastiki gdzie się po sobie elementy przesuwają. Zębatki na razie są bez smaru który doszedł dopiero wczoraj.
Może to dlatego skrzynia jeszcze nie chodzi tak jak powinna. Zobaczymy.
3- Kierowanie - tutaj też nie najlepiej. Serwo Carsona ma luz i to powoduje dość małą precyzję w kierowaniu. Nie wspomnę o tym że po skręcie (tylko) w jedną stronę koła się nie prostują właśnie przed ten luz. Musze wymienić serwo na jakieś inne.
Sklep ATA dobrał mi i sprzedał takie serwa:
Skręt:
https://zabawki-modele.pl/pl/serwo-cs-6 ... results=21
Skrzynia biegów (oraz takie samo do siodła bo będę kiedyś montował podpory w naczepie):
https://zabawki-modele.pl/pl/serwo-stan ... results=21
Tak więc niebawem mody zacznę od zmiany silnika a dalej się zobaczy.
Pierwsze auto RC jest jak pierwszy naleśnik - do wy..nia więc przy drugim będę trochę mądrzejszy.
PS: w jednym z tematów kolega składa wszystko na podzespołach fabrycznych - szkoda czasu.
Dzisiaj mam do odbioru farbę. Będzie nabita do spraya, tylko czasu na pomalowanie trochę brak.
Pomalowane i złożone podwozie oraz uzbrojone w pakiet, regulator, odbiornik i serwa.
Wrażenia po pierwszym testowym uruchomieniu - nie tego się spodziewałem
1- nie wiem czy to wina silnika (KIT-owy) czy regulatora ale sterowanie prędkością mało precyzyjne. Auto niby może delikatnie ruszyć ale dość mocno przyśpiesza (na najniższym biegu) co utrudnia manewry. Może kwestia pobawienia się z ustawieniami w aparaturze
regiel jest ten:
https://allegro.pl/regulator-szczotkowy ... 18424.html
Fajny bo mały i pasuje ładnie, jedynie do zmiany będzie przełącznik bo ten jest za mały i ma boczne mocowanie a nie od góry.
Jeśli macie możliwość podesłania linka do właściwego przełącznika pasującego montażem to poproszę.
2- zmiana biegów - serwo w 2 skrajnych położeniach bzyczy bo ma za duże obciążenie.
I tak zablokuję skrzynię na najniższym biegu więc powinno być OK.
Smaru do skrzyni biegów który jest w zestawie i tak by nie wystarczyło więc posmarowałem tylko wałki i plastiki gdzie się po sobie elementy przesuwają. Zębatki na razie są bez smaru który doszedł dopiero wczoraj.
Może to dlatego skrzynia jeszcze nie chodzi tak jak powinna. Zobaczymy.
3- Kierowanie - tutaj też nie najlepiej. Serwo Carsona ma luz i to powoduje dość małą precyzję w kierowaniu. Nie wspomnę o tym że po skręcie (tylko) w jedną stronę koła się nie prostują właśnie przed ten luz. Musze wymienić serwo na jakieś inne.
Sklep ATA dobrał mi i sprzedał takie serwa:
Skręt:
https://zabawki-modele.pl/pl/serwo-cs-6 ... results=21
Skrzynia biegów (oraz takie samo do siodła bo będę kiedyś montował podpory w naczepie):
https://zabawki-modele.pl/pl/serwo-stan ... results=21
Tak więc niebawem mody zacznę od zmiany silnika a dalej się zobaczy.
Pierwsze auto RC jest jak pierwszy naleśnik - do wy..nia więc przy drugim będę trochę mądrzejszy.
PS: w jednym z tematów kolega składa wszystko na podzespołach fabrycznych - szkoda czasu.
Dzisiaj mam do odbioru farbę. Będzie nabita do spraya, tylko czasu na pomalowanie trochę brak.
- Maciek
- Moderator
- Posty: 3940
- Rejestracja: 07 sty 2012, 21:21
Re: Scania R620 6x4 Highline
W pomieszczeniach biurowo-piwnicznych nie należy psikać sprajem bo strasznie pyli
Z autopsji
Z autopsji
- Drabek
- Kierowca
- Posty: 9099
- Rejestracja: 09 sie 2012, 20:35
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 17 times
Re: Scania R620 6x4 Highline
Serwo do skrętu za słabe. W ATA to się ch..ja znają.
Na tym silniku tak będzie że za mało precyzyjnie.
Dużą precyzję osiągniesz dopiero na zestawie bezszczotkowym sensorowany.
Ale wstawiając silnik 55T. Będzie lepiej.
Na tym silniku tak będzie że za mało precyzyjnie.
Dużą precyzję osiągniesz dopiero na zestawie bezszczotkowym sensorowany.
Ale wstawiając silnik 55T. Będzie lepiej.
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Scania R620 6x4 Highline
Maćku, u mnie biuro duże więc się rozeszło a i wentylatorek był włączony żeby jakieś tam drobinki wywiewało za okno.
No i do malowania miałem profesjonalną tekturową komorę lakierniczą
Na razie skoro kupiłem regiel do szczotki to szukam jakiegoś silnika szczotkowego.
RCgo ma mi jakiś zaproponować.
A odnośnie ATA - są przedstawicielem Tamiya i żadnej sensownej alternatywy do zakupu nie widzę. To co a ATA jest ceną brutto to w Conrad netto.
Serwo już widzę że trzeba będzie zakupić jakieś konkretniejsze po 200-300 zł z metalowymi trybami.
Szkoda tylko tych kupionych w ATA bo do tamtych dołożyłbym trochę i miał coś konkretnego.
A te Carsona nawet do motoszybowca mi się nie nadadzą bo są za ciężkie.
Zakup modelu to kropla w morzu wydatków jakie można/trzeba dalej ponieść.
Do tego naczepa, oświetlenie, dźwięki, aparatura - i na końcu okazuje się że za tą kwotę można mieć dobre miejskie autko osobowe
Ale czego się nie robi dla przyjemności. W końcu po to się pracuje.
No i do malowania miałem profesjonalną tekturową komorę lakierniczą
Na razie skoro kupiłem regiel do szczotki to szukam jakiegoś silnika szczotkowego.
RCgo ma mi jakiś zaproponować.
A odnośnie ATA - są przedstawicielem Tamiya i żadnej sensownej alternatywy do zakupu nie widzę. To co a ATA jest ceną brutto to w Conrad netto.
Serwo już widzę że trzeba będzie zakupić jakieś konkretniejsze po 200-300 zł z metalowymi trybami.
Szkoda tylko tych kupionych w ATA bo do tamtych dołożyłbym trochę i miał coś konkretnego.
A te Carsona nawet do motoszybowca mi się nie nadadzą bo są za ciężkie.
Zakup modelu to kropla w morzu wydatków jakie można/trzeba dalej ponieść.
Do tego naczepa, oświetlenie, dźwięki, aparatura - i na końcu okazuje się że za tą kwotę można mieć dobre miejskie autko osobowe
Ale czego się nie robi dla przyjemności. W końcu po to się pracuje.
- Hauler
- Kierowca
- Posty: 2013
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 11:38
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 13 times
Re: Scania R620 6x4 Highline
Nie no nie przesadaj z tymi serwami nie trzeba pakować odrazu sawox-ow wysztrczy tower pro mg 995 albo 996
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Scania R620 6x4 Highline
Hauler pisze:Nie no nie przesadaj z tymi serwami nie trzeba pakować odrazu sawox-ow wysztrczy tower pro mg 995 albo 996
No właśnie Sawoxy chodzą mi po głowie bo biednych ludzi nie stać na tanie rzeczy.
Towery mam w Skysurferze i nie mogę na nie złego słowa powiedzieć.
Wieczorem przyjrzę się jeszcze tym Carsonom, ale nawet w tym które nie jest jeszcze zamontowane jest luz na boki. Do tego dochodzi ten "amortyzator" skrętu montowany na serwie i luzy się do siebie dodają.
Do Cessny mam serwa Corona i tam nawet nie drgnie nic.
- Maciek
- Moderator
- Posty: 3940
- Rejestracja: 07 sty 2012, 21:21
Re: Scania R620 6x4 Highline
Wywał ten servosaver. Spróbuj zamotowac serwo i link bez tego mechanizmu skrętu
viewtopic.php?f=21&t=257&hilit=scooby&start=190
viewtopic.php?f=21&t=257&hilit=scooby&start=190
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Scania R620 6x4 Highline
No dobra, mały upik.
jedno zdjęcie potrafi zastąpić tysiąc słów, niemniej jednak spróbuję coś opisać.
kabina rozebrana do malowania na inny kolor (DOT ją nawet nieźle wyczyścił ale muszę po nim poprawić gdzieniegdzie) więc przyszedł czas na inne modyfikacje.
Łazi mi po głowie aby na podwoziu posadzić na razie synka bruderową straż pożarną.
Kabina jest tej samej wielkości.
Ale rama nie mogłaby mieć zbiorników oraz serwa skrętu.
Tak więc, sam nie wiem jakim cudem, znalazłem chwilkę na przeniesienie serwa skrętu do środka ramy.
Skrzynię mam zablokowaną na najniższy bieg i nie planuję używania innych biegów. I tak zapieprza strasznie. Nie wiem czy to przez to że na pakietach 3S a nie 2S - nie wiem, nie znam się.
Dlatego też w miejsce serwa skrzyni wylądowało serwo skrętu.
I tak:
Belka została tak jak jest. Nie odwracałem jej.
Cięgno łączące zwrotnice poszło na tył belki. Trzeba zrobić nowe cięgno, trochę dłuższe i dosłownie delikatnie podgięte aby nie wadziło o obudowę śruby w skrzyni biegów. Do testów zrobiłem to ze szpilki M3 ale będzie zmiana na jakiś sztywny pręt który nagwintuję.
W przegubach kulowych zastosowałem dodatkowo po jednej nakrętce aby lekko oddalić główkę od zwrotnicy - dzięki temu nie muszę podnosić skrzyni biegów aby nie wadziło cięgno
Cięgno łączące fabrycznie serwo z tą "przekładnią" przymocowaną do ramy pasuje mi na długość aby połączyć bezpośrednio serwo z jedną ze zwrotnic, musi być tylko trochę bardziej rozkręcone na długość niż w fabrycznym miejscu.
Wywaliłem te małe podłużne plastiki służące jako nakrętka do wkrętów mocujących resory.
W to miejsce poszły (na razie do testów z drewienka bo mam małą stolarnię) klocki do których przykręcone jest serwo a w nie z kolei wkręcone są śruby od mocowania resora.
Docelowo będą z plastiku.
Serwo jeszcze trochę przesunę do tyłu auta (lub odwrócę przegub aby był z drugiej strony dźwigienki), i ze 2mm w dół. Wtedy cięgno będzie pod kątem prostym do osi podwozia.
Cięgno łączące serwo ze zwrotnicą bardzo ładnie mija się z resorem.
Jutro jak czas pozwoli to będą testy z aparaturą. Dzisiaj tylko zmontowane.
jedno zdjęcie potrafi zastąpić tysiąc słów, niemniej jednak spróbuję coś opisać.
kabina rozebrana do malowania na inny kolor (DOT ją nawet nieźle wyczyścił ale muszę po nim poprawić gdzieniegdzie) więc przyszedł czas na inne modyfikacje.
Łazi mi po głowie aby na podwoziu posadzić na razie synka bruderową straż pożarną.
Kabina jest tej samej wielkości.
Ale rama nie mogłaby mieć zbiorników oraz serwa skrętu.
Tak więc, sam nie wiem jakim cudem, znalazłem chwilkę na przeniesienie serwa skrętu do środka ramy.
Skrzynię mam zablokowaną na najniższy bieg i nie planuję używania innych biegów. I tak zapieprza strasznie. Nie wiem czy to przez to że na pakietach 3S a nie 2S - nie wiem, nie znam się.
Dlatego też w miejsce serwa skrzyni wylądowało serwo skrętu.
I tak:
Belka została tak jak jest. Nie odwracałem jej.
Cięgno łączące zwrotnice poszło na tył belki. Trzeba zrobić nowe cięgno, trochę dłuższe i dosłownie delikatnie podgięte aby nie wadziło o obudowę śruby w skrzyni biegów. Do testów zrobiłem to ze szpilki M3 ale będzie zmiana na jakiś sztywny pręt który nagwintuję.
W przegubach kulowych zastosowałem dodatkowo po jednej nakrętce aby lekko oddalić główkę od zwrotnicy - dzięki temu nie muszę podnosić skrzyni biegów aby nie wadziło cięgno
Cięgno łączące fabrycznie serwo z tą "przekładnią" przymocowaną do ramy pasuje mi na długość aby połączyć bezpośrednio serwo z jedną ze zwrotnic, musi być tylko trochę bardziej rozkręcone na długość niż w fabrycznym miejscu.
Wywaliłem te małe podłużne plastiki służące jako nakrętka do wkrętów mocujących resory.
W to miejsce poszły (na razie do testów z drewienka bo mam małą stolarnię) klocki do których przykręcone jest serwo a w nie z kolei wkręcone są śruby od mocowania resora.
Docelowo będą z plastiku.
Serwo jeszcze trochę przesunę do tyłu auta (lub odwrócę przegub aby był z drugiej strony dźwigienki), i ze 2mm w dół. Wtedy cięgno będzie pod kątem prostym do osi podwozia.
Cięgno łączące serwo ze zwrotnicą bardzo ładnie mija się z resorem.
Jutro jak czas pozwoli to będą testy z aparaturą. Dzisiaj tylko zmontowane.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.