Mfc 03

Regulatory, sterowniki, serwa, pakiety itp.
Niedzwiedz2o
Kierowca
Posty: 290
Rejestracja: 8 mar 2017, o 19:05
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Mfc 03

Postautor: Niedzwiedz2o » 28 gru 2018, o 21:51

mongrel pisze:Mógłbym zrozumieć że narzekasz na 1800 czy 2600 mAh jakiegoś używanego pakietu NiMH ale 5000? Na jeden raz nie wyjeździł byś tego, prędzej by ręce od wolantów apki bolały. NiMH to najbardziej toporne, błędo-odporne pakiety, trudno je przy jakiejś pomyłce uwalić na jeden raz na amen. Oczywiście dziś nie są w żaden sposób konkurencyjne do tego co można kupić. Ja staram się ładować małym prądem, jak wiem że nie będę używał odkładam pustaki. Przed ładowaniem staram się wybrać to co zostało. Gdyby były tak fatalne jak piszesz już lata temu zaprzestano by ich produkcji.

Jakim prądem ladujesz taki nimh 4600 7,2v? Muszę zrobić osobny włącznik w takim razie do pakietu. Bo nie chce za każdym razem ściągać dachu żeby odłączyć wtyczkę
Awatar użytkownika
Sogun
Kierowca
Posty: 435
Rejestracja: 10 wrz 2017, o 07:58
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Mfc 03

Postautor: Sogun » 28 gru 2018, o 22:06

osobny włacznik pewnie zalatwi sprawe ,być moze MFC pobiera cos "na czuwaniu" nie wiem jak Mongrel ale ja laduje 500mW tak dla spokojnosci ale te mocniejsze pakiety spokojnie mozna i wiecej ,trzeba tylko kontrolowac temperature pakietu, po naladowaniu nie moze byc gorący a tylko cieply nie pamietam temperatury jaka jest dopuszczalna ,jak masz czujnik do ladowarki to zalatwi sprawe,ale taki przegrzany pakiet szlag trafia podobno i potem nie trzyma juz pojemnosci i zlom wlasciwie juz nie do odratowania
Awatar użytkownika
mongrel
Kierowca
Posty: 822
Rejestracja: 29 sty 2012, o 12:27
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Mfc 03

Postautor: mongrel » 28 gru 2018, o 22:11

Trudno porównywać starą technologię z nowymi tak żeby ta stara dorównała nowej, to jak Syrena Bosto i nowy nabytek ArcyDiabła. To i to dostawczak. Zwykle ludzie rozczarowują się NiMH na własne nieświadome życzenie. Dostają wraz z tanimi modelami ładowarki w typie zasilacza antenowego gdzie w instrukcji stoi: po 3godz. ładowania odłączyć. Tak samo z nowymi najtańszymi ładowarkami niby wszystko tam jest, wyświetlacz, przyciski ale dla NiMH na starcie jest gigantyczny prąd ładowania. Nówkę skróci to na starcie, padaczki nie podniesie a przechodzonej używce zakończy karierę. NiMH rozładowują się z kilku powodów samoczynnie(jest to dla nich jakby naturalne), im dłuższy czas składowania tym bardziej potrafią się rozładować do niemal zera. Wniosek jeden, będziesz chciał pojeździć, dzień wcześniej naładuj sobie pakiet, jak zużyjesz połowę to nie licz że za miesiąc zaś pośmigasz, zostanie w nim niewiele. Więc narzekasz na pewne oczywistości, gdzie nikt w przypadku NiMH tego nie ukrywa jakie są ich uwarunkowania. To tak jakby narzekać że pies mleka nie daje a trochę podobny do krowy kiedy łaciaty. I porównujesz NiMH do Lipoli czy Lionów wykazując kapowatość NiMH gdzie na starcie wszędzie przeczytasz że NiMH z uwagi na ich konstrukcję nie nadają się do zmagazynowania energii przez jakiś tam czas. To są pakiety, dziś ładuję a jutro śmigam. I gdyby narzekał jakiś laik ale że Ty Sogun to piszesz to mnie zaskakuje.
Awatar użytkownika
mongrel
Kierowca
Posty: 822
Rejestracja: 29 sty 2012, o 12:27
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Mfc 03

Postautor: mongrel » 28 gru 2018, o 22:25

Niedzwiedz2o pisze:
mongrel pisze:Mógłbym zrozumieć że narzekasz na 1800 czy 2600 mAh jakiegoś używanego pakietu NiMH ale 5000? Na jeden raz nie wyjeździł byś tego, prędzej by ręce od wolantów apki bolały. NiMH to najbardziej toporne, błędo-odporne pakiety, trudno je przy jakiejś pomyłce uwalić na jeden raz na amen. Oczywiście dziś nie są w żaden sposób konkurencyjne do tego co można kupić. Ja staram się ładować małym prądem, jak wiem że nie będę używał odkładam pustaki. Przed ładowaniem staram się wybrać to co zostało. Gdyby były tak fatalne jak piszesz już lata temu zaprzestano by ich produkcji.

Jakim prądem ladujesz taki nimh 4600 7,2v? Muszę zrobić osobny włącznik w takim razie do pakietu. Bo nie chce za każdym razem ściągać dachu żeby odłączyć wtyczkę

Nie pamiętam teraz jaki mam najmniejszy zakres na ładowarce, ale robię to najmniejszym lub kolejnym po nim(ciut szybciej). Wyłącznik jak będziesz robił kup sobie 2torowy dla - i dla + oddzielnie. Od strony dolotu zalutuj sobie krótki kabelek z wtyczką do ładowania, kiedyś tak robiłem że pakiet miałem na stałe w baku i dopinałem tylko przedłużkę do ładowania. Pierwszy raz natknąłem się na główny odłącznik w menadżerach zasilania firmy gws(www.gwsus.com) i odtąd sam stosuję. Dodatkowo w obwodzie zasilania mam bezpiecznik, pewnie wszyscy mnie tu wyśmieją ale wątpię żeby mnie wyśmiał Czubi czy Sławek.
Awatar użytkownika
Sogun
Kierowca
Posty: 435
Rejestracja: 10 wrz 2017, o 07:58
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Mfc 03

Postautor: Sogun » 28 gru 2018, o 22:31

no dobra :) NiMh nie sa az takie zle pewnie ale tak jak pisalem ze to tylko moje zdanie ,a wracajac do ich samorozladowania to trzeba pamietac zeby nie dopuscic do rozladowania do zera !!! :) to je zabije napewno,min napiecie dla ty pakietow to zdaje sie 5,5V ponizej tego zachodza juz nieodwracalne zmiany w pakiecie uszkadzajac go i potem juz nie wstanie :) mialem takie padalce od znajomych zeby je jakos reaktywowac ,niestety,od zera podnosilem do 5-6V zeby ladowarka zalapala i po 5-10 cyklach formowania wykazywaly jakies odruchy zycia ale to sie juz nadawalo na smietnik, pakiet 3 tys -wchodzilo 1500mAh a juz sama rozladowywala sie po 24 godzinach do 2-4V a to juz zlom, po mojemu ladowac malym pradem na full przed uzyciem i nie przegrzewac a potem doladowywac co kilka tygodni i jak komputerek pokazuje ze wpakowal 3tys mAh do niej to nie pchac w nia 4 tys bo ona tyle przyjmie ale kosztem ciepla pewnie a to napewno ja uwali, najlepiej zapodac cykle i wyczaic ile udalo sie wycisnac z niej watow zeby potem tyle samo w nia zaladowac, a fakt ze te proste ladowarki to o dupe potluc,zapomniesz ze wlaczone ladowanie,ladowarka nie przerwie,przegrzejesz aku i pozamiatane
Awatar użytkownika
mongrel
Kierowca
Posty: 822
Rejestracja: 29 sty 2012, o 12:27
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Re: Mfc 03

Postautor: mongrel » 28 gru 2018, o 22:51

Chodzi mi tylko oto żeby nie wykazywać oczywistych wad z ich pominięciem w zestawieniu z generacją która ich nie posiada. I nie pisać na końcu że to tylko moje zdanie. Bo to tak jakby mówić, mam komarka po generalnym remoncie silnika ale jest ujowy bo przegrywam na starcie z pod świateł ze ścigaczem hondą cbr 600, komarki są ujowe ale to tylko moje zdanie. Komary to piździki a ściagacze to motory sportowe. NiMH nie nadają się do zmagazynowania energi w czasie. Ładując je szybko-duży prąd, zmniejszamy im pojemność i żywotność. I teraz z odpowiedzi na odpowiedź stopniowo się wycofujesz rakiem z tego co pisałeś na początku ale na końcu podkreślasz że to tylko Twoje zdanie, ja Ciebie nie atakuję ale przedstawiłeś pakiety NiMH w niewłaściwym odniesieniu w którym musiały wypaść źle, ale samo założenie tego porównania było błędne. Nowsze generacje baterii są lepsze od starszych, jeżeli ktoś decyduje się na użytkowanie NiMH musi liczyć się z ich cechami eksploatacji, jeżeli je uwzględnia wszystko jest oki.

Wróć do „Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości