Zetor 16145

ODPOWIEDZ
adammKI
Kierowca
Posty: 281
Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Zetor 16145

Post autor: adammKI »

Hej.

Jak już się pochwaliłem, jestem szczęśliwym posiadaczem Zetora autorstwa Borka.
Traktor przeszedł przez kilka rąk, swoje przeżył i jest w kiepskim stanie więc postanowione że go odbudowuj na podstawie bardzo pomysłowego projektu Borka.

Na pierwszy ogień poszła rama.
Niestety w Kielcach ciężko jest o profile mosiężne.
Udało się zakupić ceownik 10x8 i na takim będzie odbudowany.

Dzisiaj polutowana rama wraz z kołyską od przedniego mostu.
Nie mam drukarki 3D więc kołyska powstała z płaskownika oraz mosiężnych (lub miedzianych) tulejek ze Scanii które zamieniałem na łożyska.

Rama wyszła prościutka.

Lutowanie zaczęło wychodzić dopiero gdy grubą cynę zamieniłem na 0,7mm + płyn.
Gruba cyna nie chciała się topić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pawloosw
Kierowca
Posty: 9750
Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
Has thanked: 15 times
Been thanked: 10 times

Re: Zetor 16145

Post autor: Pawloosw »

Dobry początek. Ciągnik musi ważyć więc rama z mosiądzu to dobry wybór. :ok

Awatar użytkownika
borek
Traktorzysta
Posty: 5212
Rejestracja: 22 sty 2012, 10:28
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Zetor 16145

Post autor: borek »

No aż miło popatrzeć. Nie popełnij mojego błędu miedzy silnikiem z przekładnią a rozdzielaczem muszą być dwa kardany wtedy będzie płynnie jechał na jednym pulsuje.


:brawo

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7775
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 71 times

Re: Zetor 16145

Post autor: Maciej »

Lubię taka metaloplastykę :ok

Awatar użytkownika
Hauler
Kierowca
Posty: 2012
Rejestracja: 26 kwie 2015, 11:38
Has thanked: 3 times
Been thanked: 13 times

Re: Zetor 16145

Post autor: Hauler »

No widze że oddałem sprzęt w dobre ręce :)

Awatar użytkownika
Pawloosw
Kierowca
Posty: 9750
Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
Has thanked: 15 times
Been thanked: 10 times

Re: Zetor 16145

Post autor: Pawloosw »

Oddałeś? Ty to masz gest. Ja bym sprzedał. :he

adammKI
Kierowca
Posty: 281
Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Zetor 16145

Post autor: adammKI »

Zginął mój post więc jeszcze raz.

Nastąpiła zmiana planów.
Jedyny profil U jaki był dostępny w całych Kielcach !!!! to 10x6.
Jest jednak trochę za wąski i otwory pod śrubki M3 wychodzą na samym brzegu

Z ramy którą polutowałem zrobię jakiś opryskiwacz czy coś takiego.

A na Conrad.pl zamówiłem dziś profil U 10x10.
Niestety 10x8 nie ma nigdzie a taki wydaje się najbardziej optymalny wizualnie.

Jutro przychodzą nowe kardany.

Z chęcią zmienił bym również całe koła ale blokuje mnie to że jest 4x4 i miał dorabianą przekładnię do tej średnicy kół.
Znalazłem coś podobnego średnicami ale nie do końca. Ten temat zostaje na później.

Pawloosw pisze:Oddałeś? Ty to masz gest. Ja bym sprzedał. :he
Bierz przykład z Kolegi :)
Czekam aż mi oddasz Żuczka :)

Awatar użytkownika
Pawloosw
Kierowca
Posty: 9750
Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
Has thanked: 15 times
Been thanked: 10 times

Re: Zetor 16145

Post autor: Pawloosw »

Już idę pakować. :he

adammKI
Kierowca
Posty: 281
Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Zetor 16145

Post autor: adammKI »

Niewiele ale do przodu.

Powstała nowa rama na bazie profilu U 10x10.
O ile działa, to wizualnie 10x8 byłby idealny. Niby tylko 2mm różnicy ale jednak.

Koła póki co tylko przyłożone więc sprawiają wrażenie jakby były krzywo. Bo są.

Silnik z przekładnią poszedł na przód ramy.
Spokojnie mieści się pod maską z przodu a zaraz za nim polutowana z mosiądzu będzie półeczka na regiel i odbiornik, przypuszczam że jeszcze jakiś niewielki moduł świetlny by się zmieścił (tylko jaki bo widziałem że TBS mini już nie produkują ??? )

Silnik dałem do przodu aby zmieścił się jeszcze jeden przegub tak jak podpowiedział Tomasz i dołożony wał z mosiądzu o średnicy 4mm.
Ten wał który przekazuje napęd na przedni most jest ze śruby więc nagwintowałem przeguby i wał siedzi w nich bardzo mocno i ani drgnie. Dodatkowo zabezpieczony śrubkami.
Z tyłu przed dyfrem zostaje jeden przegub. Po pierwsze nie ma miejsca na drugi, po drugie przejście jest praktycznie w jednej linii więc zamontowany przegub pełni rolę bardziej łącznika niż faktycznie przegubu.

Nie potrzebnie tylko wypiłowałem kawałek ramy pod silnik tak jak był pierwotnie. Ale nie będzie tego widać.

Na tylną płytę co montuje się do niej te podnośniki (nie pamiętam jak to się fachowo w traktorze nazywa) będę miał sztabkę mosiężną szeroka na 50mm (rama ma 47) oraz około 10mm gruba. Powinno być spore obciążenie na tył.

Szkoda tylko że nie dostanę nigdzie opon z takimi dokładnie wymiarami jak te bo też dałbym nówki.
Pokleję je od środka klejem do szyb. Dzisiaj miałem to zrobić ale klej który kupiłem (Mannol) trzeba podgrzać do temp. 50-80 st.C. a nie mam jak.
Tak więc muszę kupić inny.

Podpowiedzcie, czy do obliczenia przełożenia brać pod uwagę średnicę zewnętrzną czy obwód kół?
Muszę policzyć czy z obecnych gdzieś tam w sieci opon nie dobrałbym jednak czegoś.
Gdybym zmienił niewiele średnicę tylnych kół to muszę obliczyć jaką musiałyby mieć przednie.

Niestety nie mam jak zrobić od nowa tej przekładni do nowych średnic kół.

A oto zdjęcia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
borek
Traktorzysta
Posty: 5212
Rejestracja: 22 sty 2012, 10:28
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Zetor 16145

Post autor: borek »

Pięknie :ok . Ale widzę mocowanie silnika jest pod kątem i to nie zagra, daj jakies wymiary czy ten silnik chcesz wyżej niżej a wydrukuje ci nowe mocowanie rownolegle do ramy i będzie cały co nie. :friends

ODPOWIEDZ