Zetor 16145
- wajha1983
- Kierowca
- Posty: 4882
- Rejestracja: 10 lis 2013, 16:21
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 10 times
Re: Zetor 16145
Jest sposób żeby to wygiac, nie pamiętam teraz czy 0,5 tak robiłem czy tylko 0,3, ale jakbyś miał już wycięta formatke to potrzebna będzie linijka i dobry nożyk do tapet. Poprostu musisz przejechać kilka razy wzdłuż linii gdzie ma być zagięta, możliwe że trochę się natnie, a następnie zaginamy.
Drugi sposób to położenie lutowanych elementów na mokrej szmacie która będzie chlodzila gotowy lut, a do lutowania użyj lutownicy kolbowej. Szybciej nagrzewa punktowo. No i trochę szczęścia i będzie bardzo fajna kabina
Drugi sposób to położenie lutowanych elementów na mokrej szmacie która będzie chlodzila gotowy lut, a do lutowania użyj lutownicy kolbowej. Szybciej nagrzewa punktowo. No i trochę szczęścia i będzie bardzo fajna kabina
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Zetor 16145
Dzisiaj coś ruszyło dalej po długiej przerwie.
Zetorek dostał podstawkę pod odbiornik oraz mocowanie regulatora i serwa skrętu.
Wszystko oczywiście lutowane z mosiądzu.
Kabiny chyba jednak nie będę robiło nowej tylko odnowię tą.
Cały czas nie dają mi spokoju opony.
Dorwałem jakiś niby specjalny klej, pokleiłem ale nie jestem do końca zadowolony z tego jak trzyma.
Te opony to podobno nie koniecznie guma.
Identycznych średnic nie dobiorę więc jak znajdę chwilkę to poszukam czegoś o podobnych wymiarach ale mających tą samą proporcję średnic zewnętrznych. Może tak to ugryzę.
Po obu stronach jeszcze będą z cieniutkiej blachy imitacje silnika.
Radiator od regla będzie widoczny w wycięciu "silnika" dzięki czemu będzie się chłodził. Co o tym myślicie? Popsuje wygląd?
Kondensator będzie prawdopodobnie udawał filtr.
.
Zetorek dostał podstawkę pod odbiornik oraz mocowanie regulatora i serwa skrętu.
Wszystko oczywiście lutowane z mosiądzu.
Kabiny chyba jednak nie będę robiło nowej tylko odnowię tą.
Cały czas nie dają mi spokoju opony.
Dorwałem jakiś niby specjalny klej, pokleiłem ale nie jestem do końca zadowolony z tego jak trzyma.
Te opony to podobno nie koniecznie guma.
Identycznych średnic nie dobiorę więc jak znajdę chwilkę to poszukam czegoś o podobnych wymiarach ale mających tą samą proporcję średnic zewnętrznych. Może tak to ugryzę.
Po obu stronach jeszcze będą z cieniutkiej blachy imitacje silnika.
Radiator od regla będzie widoczny w wycięciu "silnika" dzięki czemu będzie się chłodził. Co o tym myślicie? Popsuje wygląd?
Kondensator będzie prawdopodobnie udawał filtr.
.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Zetor 16145
Opanowałem mnie więcej sztukę lutowania mosiądzu tak aby nie rozlutowywało się to co już polutowane no i efekt jest.
Myślę że konstrukcja jest na tyle solidna i sztywna że spokojnie będzie można dolutować TUR-a a hydro gdzieś się upcha w kabinie.
A waga końcowa wyjdzie taka że zamiast pakietu 2S trzeba będzie ciągać na przyczepie klocki 6S
Muszę poszukać w piwnicy stary zepsuty czołg syna i wygrzebać z niego wytwornicę dymu. Zetorek będzie puszczał dymka.
Przydałby się jeszcze jakiś moduł dźwiękowo-świetlny typowo traktorowy.
Koguty przyszły z ebaya ale chyba będą za wielkie bo wziąłem te 13mmx18mm - 3 rodzaje błysków przełączane z apki.
Myślę że konstrukcja jest na tyle solidna i sztywna że spokojnie będzie można dolutować TUR-a a hydro gdzieś się upcha w kabinie.
A waga końcowa wyjdzie taka że zamiast pakietu 2S trzeba będzie ciągać na przyczepie klocki 6S
Muszę poszukać w piwnicy stary zepsuty czołg syna i wygrzebać z niego wytwornicę dymu. Zetorek będzie puszczał dymka.
Przydałby się jeszcze jakiś moduł dźwiękowo-świetlny typowo traktorowy.
Koguty przyszły z ebaya ale chyba będą za wielkie bo wziąłem te 13mmx18mm - 3 rodzaje błysków przełączane z apki.
- Pawloosw
- Kierowca
- Posty: 9753
- Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 10 times
Re: Zetor 16145
Jak już Ci tak ładnie idzie robota w mosiądzu to moze zrób radiator mosiężny do tego regulatora i w takim
Kształcie żeby przypominał jakiś element silnika? Mosiądz też dobrze przewodzi ciepło więc powinien się spisać.
Oponki jeśli planujesz zmienić to poszukałbym jakiś węższych przede wszystkim. Te zawsze wydawały mi się za szerokie do zetora.
Kształcie żeby przypominał jakiś element silnika? Mosiądz też dobrze przewodzi ciepło więc powinien się spisać.
Oponki jeśli planujesz zmienić to poszukałbym jakiś węższych przede wszystkim. Te zawsze wydawały mi się za szerokie do zetora.
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Zetor 16145
Tak tak, lekko węższe, zwłaszcza przednie.
Ale nie za wąskie bo mam Fendta Carsona i wygląda jak bocian na wąskich gumach.
Tylko przełożenie może się nie zgrać i będę musiał szukać gotowej przekładni pod nowe średnice.
Zastanawiam się jeszcze nad zrobieniem formy na podstawie tych opon, lekko zmodyfikować i zrobić odlew z jakiejś gumy czy czegoś podobnego.
Ale nie wiem czy to wykonalne i czy nie zbyt dużo czasu którego nie mam.
Skończę układ kierowniczy to sprawdzę jak przy tej wadze będzie w terenie.
Na tył jeszcze będzie zamontowana dość ciężka sztaba mosiężna widoczna na pierwszym zdjęciu, jako platforma do montażu haka oraz tego mechanizmu podnoszenia (nie wiem jak to się fachowo nazywa)
Ale nie za wąskie bo mam Fendta Carsona i wygląda jak bocian na wąskich gumach.
Tylko przełożenie może się nie zgrać i będę musiał szukać gotowej przekładni pod nowe średnice.
Zastanawiam się jeszcze nad zrobieniem formy na podstawie tych opon, lekko zmodyfikować i zrobić odlew z jakiejś gumy czy czegoś podobnego.
Ale nie wiem czy to wykonalne i czy nie zbyt dużo czasu którego nie mam.
Skończę układ kierowniczy to sprawdzę jak przy tej wadze będzie w terenie.
Na tył jeszcze będzie zamontowana dość ciężka sztaba mosiężna widoczna na pierwszym zdjęciu, jako platforma do montażu haka oraz tego mechanizmu podnoszenia (nie wiem jak to się fachowo nazywa)
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Zetor 16145
Dobra, po dzisiejszym teście podwozia w terenie lekki wqur... i postanowione: wszystko zaczynam od nowa.
Wybrałem na der-rc-bruder.de wstępnie opony:
opcja 1:
Przód - Set 3 Traktorreifen SIKU Vorn, D=100, B=38
Tył - Set 3 Traktorreifen SIKU Hinten D= 122 , B= 44
Opcja 2 (do Bruderów)
Przód - Traktorreifen Serie 2 Vorn, D= 94 ,B= 40
Tył - Traktorreifen Serie 2 hinten, D=120, B=50
Felgi będą dorobione z aluminium do opon oraz piast.
Cały napęd do wymiany.
Mosty przód i tył oraz układ kierowniczy.
Te są za bardzo zużyte i mają za duże luzy.
Podpowiedzcie czy (i gdzie) szukać reduktora z wyjściem na przód i tył czy szukać mostów z gotowymi różnymi przełożeniami.
Do tych części dopiero zobaczę czy podejdzie ta rama czy ją przerobić czy zrobić od nowa.
Tak jak pisał kolega wcześniej, na jeden wał muszą przypadać 2 kardany i ustawione względem siebie o 90 st. Inaczej jedzie skokowo.
Tak więc wszystko zaczynam od nowa.
Wybrałem na der-rc-bruder.de wstępnie opony:
opcja 1:
Przód - Set 3 Traktorreifen SIKU Vorn, D=100, B=38
Tył - Set 3 Traktorreifen SIKU Hinten D= 122 , B= 44
Opcja 2 (do Bruderów)
Przód - Traktorreifen Serie 2 Vorn, D= 94 ,B= 40
Tył - Traktorreifen Serie 2 hinten, D=120, B=50
Felgi będą dorobione z aluminium do opon oraz piast.
Cały napęd do wymiany.
Mosty przód i tył oraz układ kierowniczy.
Te są za bardzo zużyte i mają za duże luzy.
Podpowiedzcie czy (i gdzie) szukać reduktora z wyjściem na przód i tył czy szukać mostów z gotowymi różnymi przełożeniami.
Do tych części dopiero zobaczę czy podejdzie ta rama czy ją przerobić czy zrobić od nowa.
Tak jak pisał kolega wcześniej, na jeden wał muszą przypadać 2 kardany i ustawione względem siebie o 90 st. Inaczej jedzie skokowo.
Tak więc wszystko zaczynam od nowa.
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: Zetor 16145
Wow:) to co zostanie z tego traktora? Hehe
Wylicz najpierw jakie przelozenie potrzebujesz. Wtedy mozna pokombinować z różnymi zebatkami w rozdzielaczu. Nie musi byc idealnie zgrane przy modelu, nie rozsypie sie tak od razu jak w 1:1. Przod wg mnie moze byc nieco szybszy od tyłu ale nie na odwrót.
Wylicz najpierw jakie przelozenie potrzebujesz. Wtedy mozna pokombinować z różnymi zebatkami w rozdzielaczu. Nie musi byc idealnie zgrane przy modelu, nie rozsypie sie tak od razu jak w 1:1. Przod wg mnie moze byc nieco szybszy od tyłu ale nie na odwrót.
-
- Kierowca
- Posty: 281
- Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Zetor 16145
No niestety innego wyjścia nie ma jak zmiana całego dołu.
Opony poklejone ale wyglądają strasznie.
Mosty mają duże luzy na półośkach i całe koła latają we wszystkie strony.
Po wymianie opon koła będą miały inne średnice więc napędy też do zmiany.
Muszę sprawdzić w wątku z jego budowy jakie jest przełożenie tego reduktora bo może on podejdzie i niepotrzebnie będę szukał.
Na razie idę się odstresować lataniem Timberem ☺
Opony poklejone ale wyglądają strasznie.
Mosty mają duże luzy na półośkach i całe koła latają we wszystkie strony.
Po wymianie opon koła będą miały inne średnice więc napędy też do zmiany.
Muszę sprawdzić w wątku z jego budowy jakie jest przełożenie tego reduktora bo może on podejdzie i niepotrzebnie będę szukał.
Na razie idę się odstresować lataniem Timberem ☺