Nie wiesz gdzie pytać? zapytaj tutaj ...

Rozmowy ogólne o industrialu i aspektach technicznych
bial11
Kierowca
Posty: 160
Rejestracja: 23 lut 2018, 13:51
Been thanked: 2 times

Re: Nie wiesz gdzie pytać? zapytaj tutaj ...

Post autor: bial11 »

Witam Wszystkich .
Mam pytanie odnośnie budowy modelu .
Czy jest Ktoś chętny złożyć model do końca.
Leży juz prawie ponad rok ta scania i nie mam czasu zbytnio dalej kontynuować pracę przy niej.

Jak byłby Ktoś chętny proszę na pw
Pozdrawiam Damian

Awatar użytkownika
Maciej
Site Admin
Posty: 7775
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
Has thanked: 57 times
Been thanked: 71 times

Re: Nie wiesz gdzie pytać? zapytaj tutaj ...

Post autor: Maciej »

Tylko doprecyzuj czy szukasz kogoś kto Ci złoży Twój model czy chcesz się pozbyć modelu. Bo można różnie czytać tego posta :ok

Awatar użytkownika
misiek
Kierowca
Posty: 354
Rejestracja: 16 sty 2018, 09:31
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Nie wiesz gdzie pytać? zapytaj tutaj ...

Post autor: misiek »

Nie chciałem zaśmiecać wątku Sławka o kompresorze z lodówki wiec pytam tutaj.
Udało mi się wychaczyć padnięty kompresor więc go wybebeszyłem i otrzymałem takie rzeczy:
Resizer_16212494216413.jpg
Zbiornik i presostat
Resizer_16212494216412.jpg
Presostat
Domowa lodówka powoli klękała więc po wymianie na nową odzyskalem agregat, tylko nie wiem jak go uruchomić.
Resizer_16212494216410.jpg
Tak wygląda połączenie elektryczne
Resizer_16212494216411.jpg
Przewody z białą końcówką idą do kondensatora. Czarny, niebieski i brąz z przodu ekranu szły do góry do panelu sterowania. Co z czym połączyć żeby nic nie spalić, a żeby agregat ruszył? Potem wiadomo, że zasilanie wezmę z presostatu.
I mam jeszcze zdobyczny odolejacz
Resizer_16212494216414.jpg
Czy wstawiać go na wyjściu sprężarki żeby do butli nie leciał olej, czy już na końcu zamiast tego gównianego manometru z oryginalnego kompresora?
Wierzę w Waszą wiedzę i doświadczenie Panowie :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pawloosw
Kierowca
Posty: 9750
Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
Has thanked: 15 times
Been thanked: 10 times

Re: Nie wiesz gdzie pytać? zapytaj tutaj ...

Post autor: Pawloosw »

Ze schematu obudowy wyczytac mozna L (faza), N (zero). T to przypuszczam ze bedzie wylacznik termiczny. U mnie w kompresorku z agregatow byl wlasnie problem z zalaczeniem przez ten wylacznik termiczny, ale niepamietam juz jak to ogarnalem. Jak nieznasz sie za bardzo na pradzie moze jakiemus elektrykowi to zostawic lepiej, to napiecia niebezpieczne jakby nie patrzeć.

Awatar użytkownika
Sławek
Site Admin
Posty: 14530
Rejestracja: 21 gru 2011, 22:12
Has thanked: 15 times
Been thanked: 21 times

Re: Nie wiesz gdzie pytać? zapytaj tutaj ...

Post autor: Sławek »

Tak, wyłącznik bimetaliczny załączający uzwojenie rozruchowe podczas startu sprężarki a po nagrzaniu po kilku sekundach je odłącza. Następne załączenie dopiero jak wystygnie, co trwa kilka minut, i to jest największa wada tych sprężarek w zastosowaniu na kompresor, duży wydatek powietrza powoduje konieczność zwiększonej częstotliwości załączania, co niestety nie jest możliwe ze względu na powyższe. Dlatego trzeba duży zbiornik albo zamiast bimetalu zastosować moduł elektroniczny do załączania uzwojenia rozruchowego.

Pozdr

Awatar użytkownika
misiek
Kierowca
Posty: 354
Rejestracja: 16 sty 2018, 09:31
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Nie wiesz gdzie pytać? zapytaj tutaj ...

Post autor: misiek »

Sławek pisze:
17 maja 2021, 19:15
Tak, wyłącznik bimetaliczny załączający uzwojenie rozruchowe podczas startu sprężarki a po nagrzaniu po kilku sekundach je odłącza. Następne załączenie dopiero jak wystygnie, co trwa kilka minut, i to jest największa wada tych sprężarek w zastosowaniu na kompresor, duży wydatek powietrza powoduje konieczność zwiększonej częstotliwości załączania, co niestety nie jest możliwe ze względu na powyższe. Dlatego trzeba duży zbiornik albo zamiar bimetalu zastosować moduł elektroniczny do załączania uzwojenia rozruchowego.

Pozdr
Wiem, że z tym zabezpieczeniem termicznym może być problem. Narazie chciałbym go po prostu uruchomić. A jak to podpiąć żeby działało? Wydaje mi się, że to kwestia tych przewodów, które szły do sterownika, tylko co z czym spiąć?

Awatar użytkownika
wajha1983
Kierowca
Posty: 4882
Rejestracja: 10 lis 2013, 16:21
Has thanked: 16 times
Been thanked: 10 times

Re: Nie wiesz gdzie pytać? zapytaj tutaj ...

Post autor: wajha1983 »

Z tego co widac od spodu obudowy ta sa przewody w bialym pancerzu ( nie wiem jak to opisac) jest brazowy to L, niebiesk N, i na dole uziemiene. Reszte kabli to juz trzeba sobie poszukac samemu

Awatar użytkownika
misiek
Kierowca
Posty: 354
Rejestracja: 16 sty 2018, 09:31
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Nie wiesz gdzie pytać? zapytaj tutaj ...

Post autor: misiek »

Podłączenie w takiej sytuacji wygląda następująco:
Brąz, niebieski i czarny, które szły do sterownika wywalamy i w miejsce czarnego wpinamy L z sieci i działa. Tak jakby kiedyś ktoś potrzebował do kompresorka.

adammKI
Kierowca
Posty: 281
Rejestracja: 17 lip 2018, 10:02
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Nie wiesz gdzie pytać? zapytaj tutaj ...

Post autor: adammKI »

Szybkie pytanie:
do zwykłej naczepy chłodni lub firanki na oponach 385/65 22,5 to które osie z Aliexpres się nadadzą, te 120mm czy te 140 mm?

Awatar użytkownika
czolgruski
Kierowca
Posty: 435
Rejestracja: 09 kwie 2021, 19:18
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Nie wiesz gdzie pytać? zapytaj tutaj ...

Post autor: czolgruski »

Jeśli dobrze się orientuję, to 120mm idą do bliźniaków, a 140mm do pojedynczych kół.

ODPOWIEDZ