MB Arocs 8x8 kipper
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
Bezszczotka teoretycznie lepsza, ale jeśli miałbym taki zintegrowany moduł to i silnik szczotkowy nie byłby dramatem. Niemcy w większości jeżdżą na szczotkowych silnikach i jakoś nie narzekają. Po prostu do tej.pory miałem zawsze bezszczotkowe i je chwale, ale nie mam nic przeciwko szczotkowym.
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
Siłownik rozebrany po raz kolejny - z jednej sekcji leci. Składałem bardzo uważnie i raczej wykluczam skręcenie czy przecięcie oringa.
Wszystkie sekcje mają założone oringi o grubości 2mm (różne średnice) - a tylko jedna puszcza. Jak wyjąłem oryginalne oringi kiedyś to nie szło ich zmierzyć bo miękkie były- myślę że tu chodzi o dziesiąte części milimetra.
Nie mam pomysłu za bardzo co dalej, Lesu nie odpisuje, w jakimś duńskim sklepie jest komplet nowych uszczelek do tego siłownika - ale z przesyłką wyjdzie 110 koron duńskich czyli kilkadziesiąt złotych. W PL oringi tych rozmiarow po 2 zl sztuka - ale które....
Na fejsie podpowiadają mi, że to wcale nie muszą być oringi metryczne tylko calowe..
Będę próbował zmierzyć jeszcze raz sekcje siłownika i kupić jakieś grubsze i może ciut mniejszej średnicy. Może to od wewnątrz podcieka bo są za luźne a grubość jest ok?
Wszystkie sekcje mają założone oringi o grubości 2mm (różne średnice) - a tylko jedna puszcza. Jak wyjąłem oryginalne oringi kiedyś to nie szło ich zmierzyć bo miękkie były- myślę że tu chodzi o dziesiąte części milimetra.
Nie mam pomysłu za bardzo co dalej, Lesu nie odpisuje, w jakimś duńskim sklepie jest komplet nowych uszczelek do tego siłownika - ale z przesyłką wyjdzie 110 koron duńskich czyli kilkadziesiąt złotych. W PL oringi tych rozmiarow po 2 zl sztuka - ale które....
Na fejsie podpowiadają mi, że to wcale nie muszą być oringi metryczne tylko calowe..
Będę próbował zmierzyć jeszcze raz sekcje siłownika i kupić jakieś grubsze i może ciut mniejszej średnicy. Może to od wewnątrz podcieka bo są za luźne a grubość jest ok?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Arcidiablo
- Kierowca
- Posty: 3519
- Rejestracja: 16 lut 2014, 11:41
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
W sumie to nie mierzyłem- może warto to zrobić i sprawdzić wewnętrzna średnicę tłoczysk....
Tutaj jest cały set uszczelek do tego silownika:
https://rchobbytrucks.dk/shop/tilbehoer ... tipstempel
Tutaj jest cały set uszczelek do tego silownika:
https://rchobbytrucks.dk/shop/tilbehoer ... tipstempel
- Pawloosw
- Kierowca
- Posty: 9753
- Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 10 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
Na tym foto jesli zalozone sa nowe oringi, to wygladaja na za male. Powinno byc widac ze cos wystaja a tu jakby na zero. Jak nie chcesz hajsow wydawac duzych na tej cieknacej sekcji, sproboj nawinac pare zwoi tasmy teflonowej i dopiero przycisnac ja oringiem. Moze pomoze.
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
Trzeba będzie jednak pomierzyć rowki:
https://elastoring.eu/blog/jaki-rowek-pod-oring
https://elastoring.eu/blog/jaki-rowek-pod-oring
- Pawloosw
- Kierowca
- Posty: 9753
- Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 10 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
Jak juz bedziesz mial suwmiarke w rece, niechcialbys zwymiarowac calego silownika dla potomnych? W sensie jakby taki Pavulon np chcial sprobowac wystrugac taki kilkusekcyjny sobie, zeby miec jakas sciagawke?