MB Arocs 8x8 kipper
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
Pomierzyłem rowki i są co prawda prostokątne ale zaprojektowane niezgodnie z regułami sztuki. Mają na każdej sekcji te same wymiary 1.95 mm głębokości i 2,05 mm szerokości.
Dla rowka o głębokości 2 mm powinien on mieć dla zastosować dynamicznych 3,35 mm szerokości i wtedy stosuje się oring 2,5 mm grubości. Tu jest wszystko na głowie - bo ja chciałbym np oring 2,1 mm kupić to rowek jest za wąski. Ehhh...
Mimo wszystko spróbuje znaleźć jakieś o grubości 2,1 mm i żądanej średnicy.
Dla rowka o głębokości 2 mm powinien on mieć dla zastosować dynamicznych 3,35 mm szerokości i wtedy stosuje się oring 2,5 mm grubości. Tu jest wszystko na głowie - bo ja chciałbym np oring 2,1 mm kupić to rowek jest za wąski. Ehhh...
Mimo wszystko spróbuje znaleźć jakieś o grubości 2,1 mm i żądanej średnicy.
- TiroManiaK_2006
- Kierowca
- Posty: 1386
- Rejestracja: 08 sty 2018, 11:21
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 16 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
A na stronie z tymi oringami z lesu co znalazłeś nie ma opisu jakie są w zestawie?
- wajha1983
- Kierowca
- Posty: 4882
- Rejestracja: 10 lis 2013, 16:21
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 10 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
A ten conmiales założony obecnie jakich byl wymiaro?
Tu wyglada jakby miał być 2mm
Skoro jest głębokie na 1.95 to jest 0.5 na zewnatrz i jak jest ściśnięty to to się rozchodzi na boki i masz wysokie na 2. 05 zeby byl luz na ściśnięty plus luz do posuwu. Tak ja to rozumie, ale się nie znam na tym.
Pamietam jak w motorze mialem uszczerbiona rure od chłodzenia, i jak się zagrzał to się zapowietrzał, dziurki nie bylo widac.
Moze u ciebie jest podobnie, ze jest jakies mikro pęknięcie lub ktoras sekcja silownika lekko uszkodzona i pod cisnieniem sie poci.
Tu wyglada jakby miał być 2mm
Skoro jest głębokie na 1.95 to jest 0.5 na zewnatrz i jak jest ściśnięty to to się rozchodzi na boki i masz wysokie na 2. 05 zeby byl luz na ściśnięty plus luz do posuwu. Tak ja to rozumie, ale się nie znam na tym.
Pamietam jak w motorze mialem uszczerbiona rure od chłodzenia, i jak się zagrzał to się zapowietrzał, dziurki nie bylo widac.
Moze u ciebie jest podobnie, ze jest jakies mikro pęknięcie lub ktoras sekcja silownika lekko uszkodzona i pod cisnieniem sie poci.
- Pawloosw
- Kierowca
- Posty: 9753
- Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 10 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
Jakiej srednicy wewn jesy tuleja w ktorej chodzi oring, oraz jakies srednicy zewn jest rowek na oring? We wszystkich silownikach wg wskazowki Kamaza robilem zawsze +0,2mm na sciesniecie oringu i nie bylo problemu z orzeciekami, ani ze zbyt duzym oporem. Czyli, tuleja 10mm, oring 2mm, to kanalik na tloku na 6,2mm. A tu jak to wyglada?
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
Wygląda to tak, że:
- jedna z sekcji: średnica wewnętrzna tulejki 23,05 mm, średnica zewnętrzna rowka, w którym jest oring - 22,95 mm. Czyli jest 0,1 mm luzu między płaszczyznami w tłoczysku,
- inna sekcja: 29,05 mm i 28,95 mm. Znów 0,1 mm
Ta cieknąca: 17,05 mm i 16,95 mm - tak samo 0,1 mm luzu. Więc to samo wszędzie. Wniosek - jakiej średnicy by nie były oringi to grubość będą miały taką samą na każdej sekcji (bo rowki na oringi też są na każdej takie same wymiarowo).
Skoro na jednych sekcjach 2mm grubości oring nie cieknie to znaczy, że problem jest gdzie indziej. Obejrzałem tą cieknącą sekcję i nie widzę wyszczerbień. Są jakieś rysy na chromie czy tam na aluminium ale niewyczuwalne pod palcem. Zreszta podobne są na innych sekcjach, a tam trzyma.
Oczywiście jak dojdą do mnie oringi 2.2 mm to je sprawdzę czy będą chodzić, jeśli nie to spróbuję znów założyć 2mm - może źle założyłem, skręciłem oring czy coś innego z montażem.
Niezaleznie od przebojów z siłownikiem w końcu zabrałem się za uzupełnienie ułamanej na spocie osłony klosza. Za podesłanie jej dziękuję Arcidiablo Na niego zawsze można liczyć Co ciekawe w związku z tym, że kabiny Arocsa są róznych rozmiarów (Tamiya vs Chińczyk) - to i osłony kloszy są różne. Na szczęście miałem po dwie z każdego rozmiaru od Artura i sobie dokleiłem właściwy: Natomiast kiedyś kupiłem też na aliexpress za czapkę pieniędzy metalowe osłony kloszy - ale one wymagają wygięcia, więc na razie wracają do szuflady.
- jedna z sekcji: średnica wewnętrzna tulejki 23,05 mm, średnica zewnętrzna rowka, w którym jest oring - 22,95 mm. Czyli jest 0,1 mm luzu między płaszczyznami w tłoczysku,
- inna sekcja: 29,05 mm i 28,95 mm. Znów 0,1 mm
Ta cieknąca: 17,05 mm i 16,95 mm - tak samo 0,1 mm luzu. Więc to samo wszędzie. Wniosek - jakiej średnicy by nie były oringi to grubość będą miały taką samą na każdej sekcji (bo rowki na oringi też są na każdej takie same wymiarowo).
Skoro na jednych sekcjach 2mm grubości oring nie cieknie to znaczy, że problem jest gdzie indziej. Obejrzałem tą cieknącą sekcję i nie widzę wyszczerbień. Są jakieś rysy na chromie czy tam na aluminium ale niewyczuwalne pod palcem. Zreszta podobne są na innych sekcjach, a tam trzyma.
Oczywiście jak dojdą do mnie oringi 2.2 mm to je sprawdzę czy będą chodzić, jeśli nie to spróbuję znów założyć 2mm - może źle założyłem, skręciłem oring czy coś innego z montażem.
Niezaleznie od przebojów z siłownikiem w końcu zabrałem się za uzupełnienie ułamanej na spocie osłony klosza. Za podesłanie jej dziękuję Arcidiablo Na niego zawsze można liczyć Co ciekawe w związku z tym, że kabiny Arocsa są róznych rozmiarów (Tamiya vs Chińczyk) - to i osłony kloszy są różne. Na szczęście miałem po dwie z każdego rozmiaru od Artura i sobie dokleiłem właściwy: Natomiast kiedyś kupiłem też na aliexpress za czapkę pieniędzy metalowe osłony kloszy - ale one wymagają wygięcia, więc na razie wracają do szuflady.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wajha1983
- Kierowca
- Posty: 4882
- Rejestracja: 10 lis 2013, 16:21
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 10 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
Te metalowe powinno się dać latwo wyginac, ewentualne moszukaj jakies puszki, korka kant stolka i na tym wygnij odpowiedni kształt. Masz juz zapasowe do dobrania kształtu, takze do przodu
- TiroManiaK_2006
- Kierowca
- Posty: 1386
- Rejestracja: 08 sty 2018, 11:21
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 16 times
Re: MB Arocs 8x8 kipper
Dokonałem z Maciejem geszeftu i Mercedes zasilił mój skromny garaż...
Mam nadzieję że będzie się sprawował nadal dobrze jak u jego Twórcy... Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.