KOMATSU WA480 MT-Model
- Pawloosw
- Kierowca
- Posty: 9753
- Rejestracja: 01 sie 2013, 22:06
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 10 times
Re: KOMATSU WA480 MT-Model
Zgaduje, ze wydajnosc a tym samym apetyt na olej pompy byla za duza w stosunku do ilosci oleju jaki mogl sie przecisnac przez jeden wezyk, stad pomysl o dwojniku i zwiekszeniu przepustowosci ukladu dwukrownie.
- L3ll3K
- Kierowca
- Posty: 83
- Rejestracja: 29 kwie 2021, 14:27
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: KOMATSU WA480 MT-Model
Pompa jest przystosowana do montowania od razu za zbiornikiem. Niestety ale w tym modelu nie jest to możliwe.
Na jednym wężu powstawało zbyt duże podciśnienie i pompa zasysała olej przez wspomniany simmering.
Po rozmowie Martinem udało się znaleźć rozwiązanie. Polega ono na podłączeniu 2 węża ssącego do pompy, po tym zabiegu zniknął problem zapowietrzenia się układu.
Na jednym wężu powstawało zbyt duże podciśnienie i pompa zasysała olej przez wspomniany simmering.
Po rozmowie Martinem udało się znaleźć rozwiązanie. Polega ono na podłączeniu 2 węża ssącego do pompy, po tym zabiegu zniknął problem zapowietrzenia się układu.
- L3ll3K
- Kierowca
- Posty: 83
- Rejestracja: 29 kwie 2021, 14:27
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: KOMATSU WA480 MT-Model
Jeszcze dodam od Siebie małą wzmiankę o pilocie.
Jest on na systemie ETHOS, posiada on bardzo rozbudowany system konfigurowania kanałów, krzywych itp
Dzięki niemu udało Mi się stworzyć osobista krzywa w raz z martwym punktem dla każdego z zaworów.
https://youtu.be/HroClj1FYW0
Dodatkowo ma on też możliwość wgrywania skryptów LUA, o to jeden z owych przykładów.
Moze mieć on na przykład zastosowanie do komunikacji z modułem od Beier
Jest on na systemie ETHOS, posiada on bardzo rozbudowany system konfigurowania kanałów, krzywych itp
Dzięki niemu udało Mi się stworzyć osobista krzywa w raz z martwym punktem dla każdego z zaworów.
https://youtu.be/HroClj1FYW0
Dodatkowo ma on też możliwość wgrywania skryptów LUA, o to jeden z owych przykładów.
Moze mieć on na przykład zastosowanie do komunikacji z modułem od Beier
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wajha1983
- Kierowca
- Posty: 4882
- Rejestracja: 10 lis 2013, 16:21
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 10 times
Re: KOMATSU WA480 MT-Model
Ogolnie jest tak ze pompa zasysa olej grawitacyjnie, czyli w praktyce lepiej bylobu gdyby wyjscie ze zbiornik bylo wyzej niz pompa, a kolejna rzecz ze pompa tworzy pod ciśnienie w przewodzie laczacym pompe ze zbiornikiem. Jesli przeplyw jest zbyt mały olej bedzie sie pienil, wyjscie jest tak jak ty zrobiles i dobrze by było żeby w zbiorniku rozwiercic kruciec lub zamontowac wiekszy lub mozna tez zastosowac wężyk o jeszcze większym przekroju oczywiście razem z krucciami które dzialaj jak dławiki.
- L3ll3K
- Kierowca
- Posty: 83
- Rejestracja: 29 kwie 2021, 14:27
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: KOMATSU WA480 MT-Model
Cześć wszystkim po długiej przerwie
Postanowiłem zrobić mała aktualizacje co i jak się działo przez ostatni czas. Zaczniemy od hydro.
Pompa to nadal 1000ml od Martina.
Doszedł filtr olejowy, nowy zawór ciśnieniowy. Oryginalny przestał trzymać ciśnienie.
Pompa ma przepracowane ponad 40h, przez ten czas nie doświadczyłem żadnych problemów z nią.
Jedyny problem z hydro jaki miałem, to przetarł się jakiś waż.
Z racji tego ze nie moglem zlokalizować który to, to przy okazji wymieniłem wszystkie na nowe, oraz zrobiłem serwis całej ładowarki.
Kolejna modyfikacja to nowy moduł dźwięku, a mianowicie BEIER USM-RC-3
Chyba każdy wie jakie ma możliwości, wiec nie ma się co rozpisywać.
Miej więcej w wakacje producent wypuścił nowa skrzynie biegów do Komatsu.
Kupiłem ją bezpośrednio od producenta wraz z 2 esc.
Musze przyznać ze ciekawie to wygląda i działa.
Skrzynia posiada 2 biegi, mały outruner bezszczotkowy, co się przydało przy najnowszej modyfikacji.
Jest ona podobnych wymiarów co oryginalna, wiec zamontowanie jej nie stworzyło problemów.
Jedynie musiałem zmienić servo od blokady mostów na micro servo, i dołożyć po przeciwnej stronie ramy drugie micro servo do zmiany biegów, Wybór był oczywisty, są to micro servo od Yipin, bezrdzeniowe serva w których nie słychać brzęczenia pod obciążeniem.
Z tego ci Mi wiadomo, producent przez jakiś czas, jak montował nowa przekładnie w WA480 używał jednego standardowego servo do blokady mostów i pieszego biegu, a mianowicie podczas zapinania 1 biegu były tez zapięte blokady mostów
Ostatnia i najnowsza modyfikacja to AM32 ESC
"Oprogramowanie sprzętowe AM32 jest przeznaczone dla procesorów STM32 ARM do sterowania silnikiem bezszczotkowym (BLDC)"
Dzięki temu ESC, udało Mi się zejść z prędkością początkowa do prędkości żółwiej, co daje dożo frajdy i możliwości.
Tutaj kilka wideo z dziania tego ESC.
https://youtube.com/shorts/2FvaLHhZaTg
https://youtube.com/shorts/pJwhmFaEiZ0
https://youtube.com/shorts/CsXxKv-ahPI
Po tym czasie jestem w stanie stwierdzić ze jedynie Mi zostało zmienić resztę serv na bezrdzeniowe, i dokupić łychę z wysokim wysypem.
Postanowiłem zrobić mała aktualizacje co i jak się działo przez ostatni czas. Zaczniemy od hydro.
Pompa to nadal 1000ml od Martina.
Doszedł filtr olejowy, nowy zawór ciśnieniowy. Oryginalny przestał trzymać ciśnienie.
Pompa ma przepracowane ponad 40h, przez ten czas nie doświadczyłem żadnych problemów z nią.
Jedyny problem z hydro jaki miałem, to przetarł się jakiś waż.
Z racji tego ze nie moglem zlokalizować który to, to przy okazji wymieniłem wszystkie na nowe, oraz zrobiłem serwis całej ładowarki.
Kolejna modyfikacja to nowy moduł dźwięku, a mianowicie BEIER USM-RC-3
Chyba każdy wie jakie ma możliwości, wiec nie ma się co rozpisywać.
Miej więcej w wakacje producent wypuścił nowa skrzynie biegów do Komatsu.
Kupiłem ją bezpośrednio od producenta wraz z 2 esc.
Musze przyznać ze ciekawie to wygląda i działa.
Skrzynia posiada 2 biegi, mały outruner bezszczotkowy, co się przydało przy najnowszej modyfikacji.
Jest ona podobnych wymiarów co oryginalna, wiec zamontowanie jej nie stworzyło problemów.
Jedynie musiałem zmienić servo od blokady mostów na micro servo, i dołożyć po przeciwnej stronie ramy drugie micro servo do zmiany biegów, Wybór był oczywisty, są to micro servo od Yipin, bezrdzeniowe serva w których nie słychać brzęczenia pod obciążeniem.
Z tego ci Mi wiadomo, producent przez jakiś czas, jak montował nowa przekładnie w WA480 używał jednego standardowego servo do blokady mostów i pieszego biegu, a mianowicie podczas zapinania 1 biegu były tez zapięte blokady mostów
Ostatnia i najnowsza modyfikacja to AM32 ESC
"Oprogramowanie sprzętowe AM32 jest przeznaczone dla procesorów STM32 ARM do sterowania silnikiem bezszczotkowym (BLDC)"
Dzięki temu ESC, udało Mi się zejść z prędkością początkowa do prędkości żółwiej, co daje dożo frajdy i możliwości.
Tutaj kilka wideo z dziania tego ESC.
https://youtube.com/shorts/2FvaLHhZaTg
https://youtube.com/shorts/pJwhmFaEiZ0
https://youtube.com/shorts/CsXxKv-ahPI
Po tym czasie jestem w stanie stwierdzić ze jedynie Mi zostało zmienić resztę serv na bezrdzeniowe, i dokupić łychę z wysokim wysypem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Maciej
- Site Admin
- Posty: 7789
- Rejestracja: 07 paź 2012, 17:47
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 72 times
Re: KOMATSU WA480 MT-Model
No i elegancko Serwa micro Yiping to i do mnie idą do nowego projektu Tam samo jak regulator AM32 i bezszczotka 1800 kv
Natomiast skrzynia bardzo ciekawa, może by podpasowała do Tatry 1:10 - kiedyś się do Ciebie odezwę jak już nadejdzie kolej Tatry Kopsniesz linka do filtra oleju? Może i ja bym założył razem ze zmianą oleju po ....... 3 latach
Natomiast skrzynia bardzo ciekawa, może by podpasowała do Tatry 1:10 - kiedyś się do Ciebie odezwę jak już nadejdzie kolej Tatry Kopsniesz linka do filtra oleju? Może i ja bym założył razem ze zmianą oleju po ....... 3 latach
- L3ll3K
- Kierowca
- Posty: 83
- Rejestracja: 29 kwie 2021, 14:27
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: KOMATSU WA480 MT-Model
Oczywiście że podam linka.
Trochę spory, ale łatwo się go czyści.
https://www.modellhydraulik.com/zubehoe ... 0-m-m5?c=5.
Trochę spory, ale łatwo się go czyści.
https://www.modellhydraulik.com/zubehoe ... 0-m-m5?c=5.
- daro704
- Kierowca
- Posty: 390
- Rejestracja: 04 kwie 2019, 16:34
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 3 times
Re: KOMATSU WA480 MT-Model
Płynności ruszania jest imponująca
Chyba lepsza nawet od sensorowej bezszczotki ???
Nie lepszy byłby filtr oleju z przezroczysta obudowa ...latwiej sprawdzic czy pora na wymianę
Chyba lepsza nawet od sensorowej bezszczotki ???
Nie lepszy byłby filtr oleju z przezroczysta obudowa ...latwiej sprawdzic czy pora na wymianę
- L3ll3K
- Kierowca
- Posty: 83
- Rejestracja: 29 kwie 2021, 14:27
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: KOMATSU WA480 MT-Model
Muszę przyznać że sam jestem w szoku co potrafi taki ESC
Z Moich obserwacji wynika że początkowa faza wypada dużo lepiej jak sensorowana szczotka.
Można jeszcze zejść niżej z prędkością początkowa, ale nie jest Mi to potrzebne
Zamawiałem pompę, węże zawór itp z tamtego sklepu, więc przy okazji wziąłem też filtr.
Z Moich obserwacji wynika że początkowa faza wypada dużo lepiej jak sensorowana szczotka.
Można jeszcze zejść niżej z prędkością początkowa, ale nie jest Mi to potrzebne
Zamawiałem pompę, węże zawór itp z tamtego sklepu, więc przy okazji wziąłem też filtr.
- Irmscher30
- Kierowca
- Posty: 43
- Rejestracja: 22 sie 2022, 11:02