Frezowanie

Ja zrobić ..., poradniki, kruczki, sztuczki, itp. ...
Awatar użytkownika
aniol310
Kierowca
Posty: 1034
Rejestracja: 6 kwie 2012, o 20:23
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Frezowanie

Postautor: aniol310 » 2 cze 2018, o 21:39

Można by było zrobić bazę danych przydatnych do frezowania.
Frezowałem aluminium, było szybko i miło. Dzisiaj zacząłem frezować mosiądz i się zdziwiłem jak zobaczyłem nagrzane ostrze. Zjechałem z posuwem do 12mm i okazało się że jest git. Ale niestety miałem tylko frez 4p.
Awatar użytkownika
Denis
Kierowca
Posty: 3033
Rejestracja: 18 lip 2013, o 09:46
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: Frezowanie

Postautor: Denis » 2 cze 2018, o 23:56

Ja aluminium frezuje frezami
fi 1 p1 posuw na 150mm i obroty na max
Fi 2 p1 posuw 170mm obroty max
Fi 4 p1 posuw 220mm obroty max

Mosiądz
Frez fi 3 p1 posuw 150mm obroty max

Stosuje chłodzenie od czasu do czasu żeby wióry wyplukac
Awatar użytkownika
barman_pl
Moderator
Posty: 9205
Rejestracja: 4 lip 2012, o 19:24
Podziękował: 71 razy
Otrzymał podziękowań: 139 razy

Re: Frezowanie

Postautor: barman_pl » 3 cze 2018, o 03:02

A te obroty na max to ile ?
Awatar użytkownika
aniol310
Kierowca
Posty: 1034
Rejestracja: 6 kwie 2012, o 20:23
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Frezowanie

Postautor: aniol310 » 3 cze 2018, o 09:17

A na raz na jaką głębokość schodzisz. Ja na razie na 1mm.
Awatar użytkownika
Denis
Kierowca
Posty: 3033
Rejestracja: 18 lip 2013, o 09:46
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: Frezowanie

Postautor: Denis » 3 cze 2018, o 09:36

Schodzę na 1mm a obroty Max to u mnie 24 000
Awatar użytkownika
aniol310
Kierowca
Posty: 1034
Rejestracja: 6 kwie 2012, o 20:23
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Frezowanie

Postautor: aniol310 » 7 cze 2018, o 06:37

http://allegro.pl/frez-dwupiorowy-vhm-2 ... ZDBiMTE%3D

zakupiłem takie frezy. I powiem tragedia. Na co zwracać uwagę przy zakupie frezów pod aluminium i mosiądz.
Awatar użytkownika
barman_pl
Moderator
Posty: 9205
Rejestracja: 4 lip 2012, o 19:24
Podziękował: 71 razy
Otrzymał podziękowań: 139 razy

Re: Frezowanie

Postautor: barman_pl » 7 cze 2018, o 07:47

Czemu tragedia ? Tnę takimi od początku jak mam frezarkę ;)
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Posty: 1824
Rejestracja: 26 cze 2012, o 12:00
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 26 razy

Re: Frezowanie

Postautor: Tomek » 7 cze 2018, o 08:39

Potwierdzam, do twardego alu i mosiądzu są OK.
Awatar użytkownika
aniol310
Kierowca
Posty: 1034
Rejestracja: 6 kwie 2012, o 20:23
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy

Re: Frezowanie

Postautor: aniol310 » 7 cze 2018, o 08:57

Na krawędzi wyszły duże wióry. Do tego prędkość posuwu 20mm to maks a dzwięk tak nieprzyjemny.
Ostatnio zmieniony 7 cze 2018, o 14:26 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ort
Awatar użytkownika
barman_pl
Moderator
Posty: 9205
Rejestracja: 4 lip 2012, o 19:24
Podziękował: 71 razy
Otrzymał podziękowań: 139 razy

Re: Frezowanie

Postautor: barman_pl » 7 cze 2018, o 09:13

To może wada frezarki a nie frezów ;)
Co Ty tam masz za sprzęt ?

Wróć do „Poradniki, tutoriale, FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości